اناگرام یا اینیاگرام چیست؟ معرفی تیپ های شخصیتی

آناگرام چیست

آناگرام چیست

می خواهیم در رابطه با موضوعی که برای همه اقشار جذابیت زیادی داشته و یکی از علمی ترین و جدید ترین متد ها برای شخصیت شناسی افراد، محسوب می شود، صحبت کنیم. این شخصیت شناسی در قدم اول به درمان یکی از اساسی ترین مشکلات افراد که داشتن تضاد با خود و عدم برقراری رابطه با دیگران است، کمک بسزایی می کند. پس در ادامه مقاله اناگرام چیست با ما همراه باشید تا بطور کامل با انواع تیپ های شخصیتی آشنا شویم.

انسان ها، ذاتا موجوداتی نیازمند هستند که برای رفع نیاز ها و رسیدن به خواسته هاشون تلاش می کنند؛ اما در برخی از موارد، اختلافی بین خواسته ها و توانایی های آنها شکل می گیرد که باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری می شود. این اختلاف را می توان با استفاده از تکنیک های NLP و انیاگرام تا حد بسیار زیادی درمان کرد.

تا حالا شده به خواسته و نیازی که دارید برسید ولی ته دلتون اون رضایت و خشنودی رو نداشته باشید؟ این حس وقتی به وجود میاد که شما به طور کامل از خودتون شناخت نداشته باشید. حالا چه جوری خودمون و بشناسیم؟ اگر مطالعه ای در رابطه با اناگرام چیست داشته باشیم می تونیم شخصیت دیگران و بشناسیم؟ شما میتونید با یک سری از تکنیک ها که ما به طور کامل تو این مقاله راجبش صحبت کردیم و خانم مهدوی نسب هم آموزش های جامع تری رو در پکیج انیاگرام قرار داده که شما با تهیه این پکیج می تونید به راحتی خودتون رو بشناسید. اگر هم به طور کامل موفق نشدید می تونید با خانم دکتر مهدوی نسب تماس بگیرید و از ایشون کمک بخوایید.

اما تضاد با خودمون، ینعی چی؟ چرا ما باید با خودمون تضاد و اختلاف داشته باشیم؟ خود شناسی چه کمکی میتونه به حل این مشکل کنه؟ این سوال هایی هست که حتما براتون پیش اومده که با مطالعه مقاله زیر می تونید جواب سوال هاتون رو بگیرید.

آناگرام (Enneagram) چیست؟

قبل از تعریف آناگرام، توضیحات مختصری را در رابطه با شخصیت شناسی می دهیم. همانطور که گفتیم، اگر ما شناخت کافی از خودمان نداشته باشیم، راه های رسیدن به اهدافمان سخت تر می شود. پس ما می تونیم نتیجه بگیریم که خودشناسی یکی از عناصر اصلی رسیدن به هدف های مورد نظرمون هست. با درک صحیح تعریف اناگرام چیست میفهمید که این تکنیک ها یکی از تاثیرگذارترین راه ها برای شناخت شخصیت دیگران نیز محسوب می شود.

حالا میتونیم تعریف شخصیت شناسی رو بهتر درک کنیم. آناگرام یا (Enneagram) از دو واژه (ennea) به معنای نه (۹) و (gram) به معنای شکل یا وجه، تشکیل شده است و به صورت های آناگرام، اینیاگرام، انیاگرام و اینیاگرام نوشته می شود. در تعریفی مختصر می توان گفت، انیاگرام نه (۹) شکل شخصیت است و تکنیکی به شمار می آید که با بررسی مدل رفتاری افراد، تیپ شخصیتی آنها را بیان می کند. خود شناسی یکی از تکنیک های تکمیل کننده NLP هم محسوب می شود.

Enneagram آناگرام چیست

برای مطالعه مقاله جذاب، NLP چیست برای تشخیص دروغگویی کلیک کنید.

سوالات تکراری که ذهن همه رو از بدو تولد درگیر خودش کرده اینه که من چرا به وجود اومدم؟ هدف از به وجود اومدن من چیه؟ تهش می خوام به کجا برسم؟

هدف از خلقت انسان چیست؟

ما به کمک مقاله اناگرام چیست میتونیم به این سوالات پاسخ بدیم و دغدغه فکریمون رو برطرف کنیم. خوشبختی، برای هرکس یه معنی میده، برای برخی از مردم خوشبختی رسیدن به موفقیت، ثروت و پوله و برای برخی دیگه میتونه هیچ کدوم این ها نباشه. همه این موارد بر میگرده به شخصیت افراد و کسی نمیتونه بگه چرا.

خود شناسی به سه دوره تقسیم شده،انیاگرام پایه، شخصیت شناسی در ازدواج و اینیاگرام مدیریت که این دوره ها به شما در کار، روابط خانوادگی، اجتماع، مشکلات و بسیاری دیگر از مسائل کمک بسزایی می کند. برای مثال اگر شما مدیریت یک شرکت رو بر عهده داشته باشید، شخصیت شناسی به شما کمک می کنه که هر کسی رو بر اساس استعداد و شخصیتی که داره در پست مناسبی قرار دهید و یا در مسئله ازدواج به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین مسیر و بهترین فرد رو برای زندگی انتخاب کنید و در طول آن، رضایت کاملی رو از زندگی داشته باشید.

تیپ های شخصیتی در اینیاگرام (خود شناسی)

همانطور که گفتیم، اینیاگرام ۹ تیپ شخصیتی داره که هیچ کدام از آنها نسبت به دیگری برتری ندارد. هر کدام از این تیپ های شخصیتی نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند. ما با شناخت شخصیت خودمون می تونیم رابطه بهتری رو هم با خود وهم با اطرافیانمون برقرار کنیم. این ۹ تیپ شخصیتی رو میتونیم تو سه دسته اصلی قرار بدیم، دسته تفکر، دسته غریزه و دسته احساس. ما در ادامه مقاله اناگرام چیست به بررسی ۹ تیپ شخصیتی می پردازیم.

تیپ های شخصیتی انیاگرام

  1. شخصیت نوع ۱: کمال گرا، مصلح، عالی خواه، منظم، مقرراتی، تاثیر گذاری قوی، نکته بین، عدم بروز احساسات ظاهری (reformer)
  2. شخصیت نوع ۲: کمک کننده بدون هیچ چشم داشتی، بخشنده، مهربان، انسان دوست، سخاوتمند، دارای هنر خوب گوش دادن، بازگو کننده جزئیات، آرام کننده دیگران (helper)
  3. شخصیت نوع ۳: موفق، بازیگر، سازگار با محیط، نگران محبوبیت، حقیقت خواه، بلند پرواز، دارای روابط عمومی عالی، امتیاز گیرنده قوی، وفاداری کم، افراط در مدیریت،شهرت طلب (motivator)
  4. شخصیت نوع ۴: فردگرا، رمانتیک، هنرمند، افسرده روان، درون گرا، خلاق، توانایی در کاهش درد دیگران، عاشق، دارای احساس عدم درک شدن توسط دیگران، داشتن توجه زیاد به همدردی  ((romantic
  5. شخصیت نوع ۵: کاشف، بافراست، محقق، داشتن افکار نو و جدید، عاشق مطالعه، آرشیو ساز، کم حرف و متفکر، ضعیف در حضور جمع، دانش خود را در خدمت دیگران قرار می دهد (thinker)
  6. شخصیت نوع ۶: مسئولیت پذیر، اهل وفا، حالت تدافعی داشتن همراه با پرخاشگری، شکاک، بیزار از جنگ و دعوا، تمایل به یک رنگی، داشتن کاری مشخص، قابل اطمینان، امنیت خواه (skeptic)
  7. شخصیت نوع ۷: ماجراجو، موفق، خوش باش، مجنون، با شور و شوق، دارای غم پنهانی ولی شاد و سرحال، چند کاره، فراری از محیط افسرده (enthusiast)
  8. شخصیت نوع ۸: سلطه جو، دارای اعتماد بنفس، چالشگر، جنگجو، قاطع، شجاع، با شهامت، رک گویی، تمایل به دانستن عقاید دیگران، قدرت طلب، اهل مشاجره (leader)
  9. شخصیت نوع ۹: صلح طلب، با شعور و آگاه، میانجی، خوشبین، خوش بیان، دید آسان به زندگی، دارای حس همدردی بدون توقع، مشاور و راهنمایی دهنده خوب  (peacemaker)

ما تا اینجا در مقاله ایناگرام چیست ، ۹ تیپ شخصیتی را بیان کریدم در ادامه هر یک از این ۹ تیپ را به شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

تیپ یک اینیاگرام اصلاح گر و کمالگرا

تیپ ۱ خود شناسی را اصولا افرادی اصلاح طلب، کمالگرا و دادرس تشکیل می دهند. این افراد به دنبال دنیای کاملی هستند و برای پیشرفت خود و اطرافیانشان تلاش های بسیاری می کنند. این تیپ های شخصیتی در ذهنشان پیش فرض ها و استاندارد هایی دارند که بر اساس آن، رفتار اطرافیانشان را بررسی می کنند. افراد اصلاح گر به دنبال تکامل هستند و سعی می کنند، هیچ اشتباهی رو مرتکب نشوند. این گونه تیپ ها بسیار افراد خودداری هستند که باعث شده بیشتر از یک فرد منعطف، یک فرد ساختار یافته باشند.

نقاط قوت و ضعف تیپ یک ایناگرام

اگر سطح روانی این تیپ افراد از سطع معمولی، پایین تر باشه، متاسفانه به یه فرد سرکوبگر و انتقادی تبدیل میشن و دیدگاه های سیاه و سفید پیدا می کنند. این افراد وقتی میخوان برای خوب بودن تلاش کنن، رفتار سخت گیرانه و وسواسی از خودشون نشان می دهند و اگر کسی ازشون انتقاد کنه، سعی می کنن واقعیت رو با معیار هایی که دارن بیان کنند.

تیپ دوم انیاگرام کمک کننده و مهربان

این نوع تیپ شخصیتی، کمک کننده و مهربان است و به جهان با دید شخصی نگاه نمی کند. این افراد زندگیشون رو وقف بقیه می کنند و خودشون رو از راه خدمت به دیگران تعریف می نمایند. برخی از آنها هیچ چشم داشتی به پاداش مالی ندارند و هنر همدردی با بقیه و خوب گوش دادن به حرف هاشون و تسلی زخم هاشون رو به طور ذاتی تو وجودشون دارند. سخنرانان خوبی هستند و همیشه با عنوان های مهربان و دلسوز شناخته می شوند.

نقاط ضعف و قوت تیپ دوم

اگر سطح روانی این تیپ افراد از سطح معمول پایین تر باشد، آنها به فردی چاپلوس تبدیل می شوند و نیاز های واقعی خود را سرکوب می کنند و به فریب و اغوا می پردازند.

تیپ سوم آناگرام بلند پرواز و موفقیت طلب

این تیپ افراد خودشون رو با اعتماد بنفس و مطمئن می دانند و پر انرژی هستند. افرادی که با موفق بودنشان شناخته می شوند و افرادی وفادار و آماده به خدمت هستند.

برای دریافت پکیج افزایش اعتماد به نفس و مهارت صحبت در سخنرانی کلیک کنید.

نقاط قوت و ضعف تیپ سوم

اگر سطح روانی این افراد از سطح معمول پایین تر باشد، باعث می شود ارزش های درونی خودشان را با دستاورد های خارجی بسنجند. از بی ارزش بودن بسیار می ترسند و به دنبال حس ارزشمندی در زندگی هستند.

تیپ چهارم انیاگرام فردگرا و هنرمند

این تیپ افراد بسیار حساس هستند و خیلی کم حرف می زنند. در بسیاری از مواقع خلاق و الهام بخش هستن و علاقه زیادی هم به کار های هنری دارند. این نوع تیپ شخصیتی، هنگامی که از طرف اطرافیانش کمتر مورد توجه قرار بگیرند، رنجیده خاطر می شوند. این افراد به درد های دیگران توجه می کنند و بسیار مهم است برایشان که حس یکی بودن را انتقال دهند.

نقاط قوت و ضعف تیپ چهارم

این افراد اگر در سطح روانی ناسالم قرار بگیرند، فردی انتقادی و پر از ناله هستند. در اکثر موارد یک دیدگاه اصلی دارند و می خواهند خودشان را ابراز کنند.

شخصیت شناسی

تیپ پنجم آیناگرام با جستجو گر و محقق

این افراد محقق و بسیار کنجکاو هستند و به بچه درس خوان معروف. عاشق یادگرفتن و استدلال هستند. افرادی گوشه گیر می باشند و تمایلی به گذاشتن انرژی و وقت برای دیگران ندارند. به جمع آوری کلکسیون و آرشیو سازی بسیار علاقه دارند و به دنبال آرامش هستند.

نقاط قوت و ضعف تیپ پنجم

این افراد در تصورات ذهنی خودشان زندگی می کنند و اگر در سطح روانی معمولی باشند، توانایی بسیاری برای تجزیه و تحلیل دارند.

تیپ ششم آنیاگرام مسئولیت پذیر و وفادار

این افراد شک و تردید های زیادی داشته و تمایلی به تنش ندارند. در زندگیشان تمایل کمی به ریسک کردن دارند و شغلشان را به ندرت عوض می کنند. در نظر دیگران فردی صادق می باشد و دوستی های طولانی مدت برقرار می کند.

نقاط قوت و ضعف تیپ ششم

مسئولیت پذیر و وفادار هستند و از دیگران حمایت می کنند. اگر سطح روانی این افراد پایین تر از سطح معمول باشد، فردی شکاک و پرخاشگر می شوند.

تیپ هفتم آناگرام ماجراجو و خوش گذران

مسافرت رفتن با این افراد بسیار دلپذیر است و سرشار از هیجان. افرادی شاد و خوشگذران و همچنین برونگرا هستند. از محیط های یکنواخت دوری می کنند و اگر از استعدادشان نتوانند استفاده کنند، توانمندیشان به هدر می رود.

نقاط قوت و ضعف تیپ هفتم

این افراد ترسشان را با برنامه های مثبت کنترل می کنند. اگر سطح روانی این افراد از حد معمول پایین تر باشد، ممکن است به مواد مخدر روی بیاورند و در برخی از مواقع مغرور، خودخواه و خود بزرگ بین هستند.

تیپ هشتم آیناگرام مدیر و چالشگر

در این تیپ شخصیتی، افراد قدرت طلب و مبارز هستند. رهبر و مدیری قدرتمند که زود از کوره در می رود. این افراد اشتباهاتشان را نمی پذیرند و با دیگران به ندرت مشورت می کنند و بسیار رک و شجاع هستند و برخی اوقات به دنبال احقاق حق دیگران نیز می باشند.

نقاط قوت و ضعف تیپ هشتم

این دسته از افراد مستقل و فعال هستند. اگر سطح روانی این افراد از سطح معمولی کمتر باشد، در تمایلاتشان غرق می شوند و بیش از حد کار می کنند. کینه توز و قلدر هستند و ممکن است بیش از اندازه رانندگی کنند.

تیپ نهم اناگرام صلح طلب و میانجی

این تیپ از افراد مذاکره کننده و خواهان صلح هستند. در حفظ آرامش محیط تلاش می کنند و همیشه به دنبال راه میان بر هستند. در صحبت کردن مهارت بالایی داشته و دیدی آسان و خوشبینانه به زندگی دارند. کارهایش را به تعویق می اندازد و ناراحتی و عصبانیتش را با لج بازی نشان می دهد. آرامش ذهنی دارد و از تنش در محیط کار جلوگیری می کند. از جدایی بسیار می ترسند.

نقاط ضعف و قوت تیپ نهم

این افراد، اگر در سطحی پایین تر از سطح عادی باشند، دمدمی مزاج و منفعل شده و گاهی از زندگی خودشان غافل می شوند.

این ۹ تیپ شخصیتی را در مقاله اناگرام چیست کاملا بررسی کردیم. شما برای درک بیشتر هر کدام از شخصیت ها می توانید بر روی هر کدام کلیک کنید.

کاربرد اناگرام در زندگی و کار

کاربرد اناگرام در زندگی و کار

انیاگرام یکی از جدید ترین روش ها برای شخصیت شناسی و ابزاری برای تغییر شخصیت خود و دیگران می باشد که از ۹ تیپ شخصیتی تشکیل شده است. این ۹ تیپ، راه ارتباط با خودمان و دیگران را نشان می دهد و باعث می شود، درک بهتری از ملیت، فرهنگ و… داشته باشیم.

در جهان، هیچ انسانی وجود ندارد که دقیقا مثل شما باشد؛ اما افرادی وجود دارند که تجربیاتشان با شما یکی است. افراد در فرصت ها و چالش هایی که قرار می گیرند، رفتار متفاوتی از خود نشان می دهند که ما هر کدام از آنها را در ۹ تیپ شخصیتی می توانیم مشاهده کنیم.

هنگامی که ما نوع تیپ شخصیتی خود را بشناسیم و بدانیم دقیقا اناگرام چیست ، دیدمان به زندگی و کار تغییر می کند و خودمان را در چالشی قرار می دهیم که با آگاهی از شخصیتمان می توانیم آن را تغییر دهیم و از دیدگاه محدودمان خارج شویم و در جهت تکامل و رشد قدم برداریم. بدین صورت ما می توانیم در روابطی که با دیگران برقرار می کنیم، هم در زندگی و هم در محل کارمان، لذت برده و در هر دو به موفقیت برسیم.

خواندن مقاله اناگرام چیست ، در زندگی کمک بسزایی به شما و شریک زندگیتان می کند؛ چرا که در پاسخ به برخی از رفتار ها دچار سوء برداشت نمی شوید و مشکلات بزرگتری به وجود نمی آید. دانستن ایناگرام به ما کمک می کند که کمتر دیگران را قضاوت کنیم و بیشتر به رمزگشایی رفتار آنان بپردازیم. یکی از بهترین موقعیت ها برای شناخت افراد، زمانی است که آنان در موقعیتی تنش زا و بسیار حساس قرار گرفته اند. در این موقعیت، آنها عکس العمل هایی را از خود نشان می دهند که دلیلش باور های درون آنها است. شما با بررسی این رفتار ها می توانید شخصیت آنها را مورد بررسی قرار دهید.

به عنوان مثال آیا شما می دانید که در اوایل زندگی چه رفتار هایی از همسرتان ممکن است شما را آزار دهد؟ و یا اگر سنتان بالا تر برود، کدام یک از رفتار های والدینتان ممکن است موجب محدودیت شما شود؟ با آموزش تیپ های شخصیتی می توانید تمام این مشکلات را به راحتی حل کنید.

کاربرد ایناگرام در محل کار بدین گونه است که شما می توانید همه جنبه های شخصیتی همکارانتان را درک کنید و تمام اختلاف نظر ها و مشکلات داخلی را به راحتی حل نمایید. به عنوان مثال شما اگر در محل کار مدیر یک مجموعه ای باشید، چگونه می توانید بر روی پرسنل خود کنترل و اشراف داشته تا آنها کارشان را به خوبی انجام دهند و با یک دیگر به مشکل نخورند؟ و یا چگونه می توانید اختلاف نظر های موجود بین اعضا را مدیریت نمایید؟ اینجاست که دانستن انیاگرام میتواند کمک بسزایی به شما کند.

مطالعه مقاله اناگرام چیست ، فرصت های زیادی را در اختیارتان قرار می دهد که برخی از این فرصت ها به شرح زیر است:

  • پیشرفت شخصی

با شناخت شخصیت خودمان و درک کامل مفهوم اناگرام، در شرایط و موقعیت های حساس زندگی، می توانیم بهترین و با ارزشمند ترین تصمیم را بگیریم. این تصمیمات قطعا تاثیرات قابل توجهی را در زندگیمان خواهند گذاشت.

  • پیشرفت حرفه ای

ما می توانیم با شناخت نقاط ضعف و قوت شخصیتمان، تصمیمات درستی را در مسیر موفقیت بگیریم و با چالش های سخت و مخرب رو به رو نشویم و مسیر درست و غلط را از یک دیگر تشخیص دهیم. شناخت نقاط ضعف ایناگرام، این امکان را فراهم می آورد که ما زمینه تغییر آنها را در خود ایجاد کنیم و ساختار های قدیمی که باعث عدم پیشرفت ما در زندگی و کار می شد را از بین ببریم.

  • برقراری روابط شخصی مناسب

برقراری روابط شخصی، در واقع همان خاطرات زیبا و ناخوشایند هستند که خودمان آنها را رقم زده ایم. ما فقط با خواندن دستورالعمل ها نمی توانیم نتایج مناسب را در برقراری ارتباط بگیریم، بلکه، درک صحیح و مناسب از ۹ تیپ شخصیتی ایناگرام است که این امکان را به ما می دهد با دیگران روابط مناسبی را برقرار کنیم و خاطرات ناخوشایند را به یکی از لذت بخش ترین خاطرات تبدیل نماییم و تا حد امکان از ایجاد تنش و درگیری بکاهیم.

  • برقراری روابط کاری مناسب

امروزه در هر کاری که وارد شوید، خواهید دید که طرف حسابتان افرادی با شخصیت های گوناگون هستند و شما باید، مهارت ارتباط گرفتن با هر کدام از آنها را به خوبی بدانید. کار هایی مثل مدیریت، مربیگری، تدریس، بازاریابی و… نیازمند داشتن ارتباط قوی با دیگران است. کسانی که در ارتباط گیری با دیگران موفق باشند، قطعا رشد زیادی در حرفه و کار خود می کنند و بالعکس کسانی که نتوانند در این کار، روابط مناسبی با دیگران برقرار کنند به احتمال زیاد با شکست رو به رو می شوند. شما با کلامی تاثیر گذار و محترمانه و همچنین با شناخت شخصیت طرف مقابلتان می توانید تاثیر فوق العاده ای روی آن بگذارید و آن فرد را به سمت خود بیاورید. مقاله اناگرام چیست در این زمینه کمک بسزایی را به شما می کند.

اصل های مهم در شناخت انواع آناگرام شخصیت

اصل های مهم در شناخت انواع آناگرام شخصیت

  • اصل اول در شناخت شخصیت، این است که تیپ شخصیتی افراد در طول عمرشان به خودی خود عوض نمی شود.
  • اصل دوم در مقاله اناگرام چیست ، هر کدام از ۹ تیپ شخصیتی بد تر و بهتر از دیگری نیست.
  • اصل سوم، در هر کدام از ۹ تیپ شخصیتی، همیشه نمی توانید تمام صفات آن تیپ را در یک فرد ببینید.
  • اصل چهارم، پس از شناخت تیپ شخصیتی نباید با فرد به جدال و مبارزه بپردازید.
  • اصل پنجم، شناخت تیپ شخصیتی آغازی است برای لذت بردن از زندگی.
  • اصل ششم، صفاتی که در هر تیپ شخصیتی گفته شده واقعی است و در افراد دیده شده.
  • اصل هفتم ، شخصیت شناسی کاربرد جهانی دارد و تفاوت جوامع بشری، مناسب ذات و نیاز انسانی نیست.
  • اصل هشتم، هر انسانی منحصر به فرد است.

نتیجه گیری

ما در مقاله اناگرام چیست ، تمام تیپ های شخصیتی افراد را بررسی کرده و نقاط ضعف و قوت هر تیپ را به طور کامل بیان کردیم. اگر تمایل به آموزش شخصیت شناسی دارید می توانید، برای درک بهتر و دقیق تر انیاگرام و چگونگی شناخت شخصیت افراد، سی دی و پکیج آموزشی آناگرام، خانم نازنین زهرا مهدوی نسب را دریافت کنید و از همین لحظه شخصیت خود و دیگران را به طور کامل بررسی نمایید و بدانید در چه شرایطی و در برخورد با چه شخصیتی باید چه رفتاری را از خود نشان دهید تا منجر به پیشرفتتان شود و شما را به هدف دلخواهتان برساند. در زندگی نیز با شناخت شخصیت اطرافیانتان، به راحتی میدانید که چگونه رضایتشان را به دست بیاورید و از ایجاد تنش جلوگیری کنید. این شناخت می تواند خاطرات فوق العاده ای را در مراحل مختلف زندگی برای شما رقم بزند.

از مهم ترین جوانب شخصیت شناسی و رفتار شناسی، می توان به تقویت روابط در زندگی مشتریک، کاهش تنش بین زوجین، تربیت درست فرزندان، نزدیک تر شدن زوجین به یک دیگر و… اشاره کرد. شناخت شخصیت افراد هنگام رویارویی با آنان کار بسیار ساده ای است؛ به شرطی که شما به خوبی بتوانید از تکنیک های اناگرام استفاده کنید. شخصیت شناسی یک ویژگی ارثی و یا اکتسابی نیست بلکه مهارتی است که باید آن را آموخت. افراد زیادی در جهان هستند که با استفاده از این مهارت به راحتی شخصیت شما را شناختته و طوری رفتار می کنند که شما به طور ناخواسته به چیزی که می خواهند عمل می کنید. قطعا برای همه ما پیش آمده که هنگام خرید از برخی از فروشگاه ها لباس هایی را می خریم که پس از رسیدن به خانه با خود می گوییم “چرا من این لباس رو خریدم در صورتی که اصلا نیاز بش ندارم”. این دقیقا بخشی از تکنیک شخصیت شناسی است که به صورت ناخودآگاه بر روی شما پیاده می شود.

 

منبع: https://www.truity.com/enneagram/what-is-enneagram

36 دیدگاه

  1. سهیلا کامیابی نیا گفت:

    man fahmidam shoharam tipe 2 shakhsiyati va khodam tipe 7
    tip hamon b ham mikhore ya inke momkene b moshkel bokhorim ba ham ?

    • مدیر وبسایت گفت:

      اگر دقیق تیپ را تشخیص داده باشید ، با آگاهی های لازم ویزگیهای مشترک دارید و مسئله ای نیست .تیپ ۲ و تیپ ۷ هر دو اجتماعی هستند با این تفاوت که تیپ ۲ روی دیگران و کمک کردن به دیگران متمرکز است و احساسی ، اما تیپ ۷ متمرکز روی خودش هست و تیپ فکری و ذهنی .

  2. زهرا سعیدی گفت:

    سلام مطلب عالی بود

  3. Nasin گفت:

    سلام شخصیت شناسی خمسر هم همین شکل هست ؟

  4. کیمیا گفت:

    مطالب واقعا کاربردی و مفید

  5. samin گفت:

    نقاط ضعف تیپ ۵ رو چه جوری بر طرف کنیم ؟

    • مدیر وبسایت گفت:

      از ویژگی هایی که به سمت فلش هاش هست استفاده کنید .مثلا :بیشتر در جمع ها شرکت کنند و سعی کنند روابط اجتماعی شان را زیاد کنند و …

      توضیحات بیشتر و مفصل تر در محصول اینا گرام هست ،می تونید استفاده کنید .

  6. کامران گفت:

    عالی بود

  7. سهراب گفت:

    خیلی عالی

  8. sepide siyami گفت:

    جالب بود. 👌🏻

  9. سمیرا گفت:

    تشخیص دادن شخصیت یکم سخته همه این ۹ تیپ و باید حفظ باشی تا شخصیت یکی رو بتونی پیدا کنی 🙁

    • مدیر وبسایت گفت:

      سلام
      با شناخت چند ویژگی بارز هر تیپ که از خودشان نشان می دهند براحتی قابل تشخیص هست .

      • سمیرا گفت:

        میشه بگید این ویزگی های بارز دقیقا چیه برای هر تیپ خیلی ویژگی دارن اخه

        • مدیر وبسایت گفت:

          برای تشخیص بهتر می توانید فیلمهای مربوط به شخصیت شناسی و ایناگرام در اینستاگرام mahdavinasab021ببنید و برای اطلاعات دقیق تر می توانید محصول ایناگرام را از صفحه ی محصولات تهیه کنید .

  10. کمند گفت:

    وقت های مشاورتون چه زمان هایی هست ؟

    • مدیر وبسایت گفت:

      وقت مشاوره به صورت حضوری روزهای دوشنبه
      و مشاوره ی آنلاین روزهای یک شنبه ، سه شنبه (۸ الی ۲۰)
      با تعیین وقت قبلی

  11. کیمیا اسداللهی گفت:

    وااای باورمم نمیشه که اینقدرر تاثیرگذاااره ممنونم

    • مدیر وبسایت گفت:

      خدا رو شکر که تاثیر گذار هست.ممنون
      بله ،علم ایناگرام یا شخصیت شناسی یکی از اصول مهم مهارتهای زندگی هست که پیشنهاد می شود که همه آگاهیش را داشته باشند و جز نیازهای اولیه است برای زندگی و ارتباطاتمان.

  12. Shamim salimi گفت:

    عالی بود

  13. زیبا گفت:

    چقدر راحت و جالب میشه شخصیت بقیه رو شناخت

    • مدیر وبسایت گفت:

      بله ، شخصیت شناسی و ایناگرام علم فوق العاده جذابی هست که در حقیقت ذات هر فردی هست که طبق آن رفتار می کند و در زندگی حرکت می کند ، حالا هر چه شناخت ما بیشتر باشد ، پذیرش افراد و مدل برخوردشون برای ما راحتر هست و ارتباط بر قرار کردن با دیگران راحتر و قوی تر می شود .

  14. صبا ستوده گفت:

    من اکثر مطالب سایت رو مطالعه کردم خیلی جانع و کامل بود سپاس فراوان 🌹

  15. مائده گفت:

    تیپ های شخصیتی همین ۹ مورد هستش بیشتر نیست ؟

    • مدیر وبسایت گفت:

      بله ، تمام انسانهای روی زمین را می توانیم در این ۹ تیپ شخصیتی تقسیم بندی کرد و با ویژگیهای خاص خودشان که در مقاله و فیلم های پیج اینستاگرام مشاهده می کنید.برای داشتن اطلاعات بیشتر و دقیقتر می توانید از محصول ایناگرام یا شخصیت شناسی استفاده کنید .

  16. kamran گفت:

    عالی و آموزنده

  17. زهرا گفت:

    من چرا از هر کدوم یه چیزی دارم

    • مدیر وبسایت گفت:

      همه ی ما یک سری ویژگی های مشترک داریم که به صورت نا خودآگاه از اطرافیانمون از کودکی الگو برداری کردیم و ویژگی بارز تر و عمیقی در رفتار ما وجود دارد که نیاز به اگاهی و اطلاعات جزیی بیشتری است که می توانید در فایل آنا گرام یا شخصیت شناسی مشاهده کنید و پاسخ کامل تری را بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *