تیپ شخصیتی ۸ اناگرام (مدیر و چالشگر)

تیپ شخصیتی مدیر و چالشگر

تیپ شخصیتی 8 اناگرام مدیر و چالشگر

تیپ شخصیتی ۸ اناگرام : مدیر و چالشگر

 قدرت طلب و سلطه جو، رک گو، رئیس و رهبر،  شجاع، مغرور و با اعتماد به نفس بالا از ویژگی های تیپ شخصیتی ۸ اینیاگرام است.

تیپ شخصیتی ۸ آناگرام  از آن دست افرادی هستند که زود از کوره در می روند. اشتباهاتشان را کم می پذیرند، کم نظر خواهی می کنند، چون صدای آنها همیشه بلند است همه چیز را میخواهد. از طفره رفتن متنفر است و دوست دارد درهمه ی ابعاد زندگی مثل ثروت، خوراک، پوشاک و زندگی از همه بالاتر باش . به ورزشهای رزمی و بوکس علاقه دارند.

  •  شعار درونی تیپ های شخصیتی مدیر و چالشگر این است که: قدرت را برای این می خواهم تا عدالت را برقرار کنم.
  • کشور ها یی که بیشترین افراد این تیپ شخصیتی را دارند: روسیه و اسرائیل است.
  • شغل هایی که مناسب  این تیپ شخصیتی است: مدیر بودن است ، چون نمی‌‌تواند زیردست باشد.

ویژگی های تیپ شخصیتی ۸ انیاگرام

تیپ شخصیتی ۸ اناگرام، اهل مبارزه و ستیز هستند. خشمشان را آشکار می کنند و از قدرت نمایی ترسی ندارند. این نوع افراد در برای کسانی که به مخالفت با آنان می پردازند، احترام زیادی قائل است و تمایل زیادی به مدیریت و کنترل دارند. همچنین برای دفاع از حریم شخصی با دیگران مبارزه می کند و کنترل دارایی برایش بسیار مهم می باشد.

 ارتباط برقرار کردن با تیپ شخصیتی مدیر و چالشگر، کمی سخت است. در عواطف و احساسات ضعیف هستند، از تملق و چاپلوسی  بیزارند. سرعت برایشان مهم است، آنها با کسی که به سِمت رهبری او احترام بگذارد ارتباط خوبی دارند. کمبودهای خود را با استثمار دیگران حل و فصل می کند یا به نوعی حرف، حرف خودش است و یکی از بهترین شیوه های دفاع کردن را حمله می داند.

ویژگی دیگر تیپ شخصیتی ۸ انیاگرام، حمایت کردن است. این نوع تیپ شخصیتی برای حمایت از دوستان خود با دیگران مبارزه می کند. در نتیجه حمایت از دوستان و مردم برایش بسیار اهمیت دارد و برای آن تلاش بسیاری می کند. 

نمودار

 برای رشد تیپ شخصیتی ۸ مدیر و چالشگر باید به سمت فلش هایش حرکت کند. به سمت فلش ۵ (تیپ شخصیتی ۵) که بتواند به درون خود رجوع کند و همین طور به سمت فلش ۲ (تیپ شخصیتی ۲ انیاگرام) که به نیازهای دیگران احترام بگذارد و کمک رسانی و خدمات رسانی را انجام دهد. 

 

تیپ شخصیتی مدیر

تیپ شخصیتی چالشگر

  بهتر است از بال هایش استفاده کند. بال ۷ (تیپ شخصیتی ۷) بعضی مواقع در کنار مدیریت و جدی بودن، شوخ طبع و بذله‌گو هم می شود.  و ازبال ۹ (تیپ شخصیتی ۹) که بیخیال تر و منفعل تر است استفاده کند.

افراد با تیپ شخصیتی هشت انیاگرام، نقاط ضعف دیگران را پیدا می کنند. اگر فرد در این تیپ شخصیتی سلطه گر، دارای سطح روانی سالمی باشد، دست روی نقاط ضعف دیگران نمی گذارد و با آنها مهربان بر خورد می کند. در شرایطی که فرد دارای سطح روانی ناسالم باشد، روی نقاط ضعف دیگران دست گذاشته و آنها را با به رخ کشیدن نقطه ضعفشان شکست می دهد.

چگونگی ساخه شدن تیپ شخصیتی ۸ اناگرام:

این افراد در کودکی تحقیر شده و والدین آنها بیش از اندازه آنها را کتک زده اند و یا تحقیر شدن و کتک خوردن کودک دیگری را در کودکی دیده باشند باعث می شود شخصیت کودک، از نوع تیپ ۸ ساخته شود. شما می توانید مقاله اینیاگرام چیست را به طور کامل مطالعه کنید تا مفهوم تیپ های شخصیتی و آناگرام را در این مقاله به طور کامل دریابد و بهتر بتوانید ۹ تیپ شخصیتی آناگرام را درک کنید. 

از دید تیپ شخصیتی مدیر، چیزی که خوب باشد باید به همان سمت رفت و در مورد هرچیزی زیاده خواه می باشد. این نوع تیپ شخصیتی همیشه از فرد مورد علاقه خود سپاس گذار است. تیپ شخصیتی رهبر در هنگام آرامش همانند تیپ شخصیتی ۲ عمل می کند. تیپ شخصیتی مدیر و سلطه گر به این معتقد است که در جنگ و مبارزه میتوان حقایق را یافت.

منبع: https://www.bustle.com/articles/185698-9-personality-traits-every-manager-should-have-no-matter-what-type-of-job-they-have

7 دیدگاه

  1. کیمیا گفت:

    واقعا هم همین ویژگی ها رو دارن

  2. بی نام گفت:

    خیلی به من کمک کرد که بتونم شخصیت مادر و پدرم رو پیدا کنم دیگ می دونم چه جوری باشون رفتار کنم

  3. sanaz گفت:

    عالی بود

  4. شیوااسدی گفت:

    سلام عالی‌بود مننونم ازتون

  5. zhila گفت:

    چقدر خوب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *