تیپ شخصیتی ۶ اناگرام (وفادار و شکاک)

تیپ شخصیتی 6 اناگرام (وفادار و شکاک)

تیپ شخصیتی 6 اناگرام (وفادار و شکاک)

تیپ شخصیتی ۶ اناگرام : وفادار و شکاک

یکی از تیپ های شخصیتی انیاگرام، تیپ شخصیتی ۶ است که بسیار وفادار و در عین حال شکاک است. این نوع تیپ شخصیتی به انگیزه هایی اطرافیانشان مشکوک اند. این افراد در محیط کاری با فردی که منصبی دارد به دو گونه رفتار می کنند یا مطیع او هستند و یا بر علیه او. تیپ شخصیتی وفادار و شکاک، کارشان را در همان نیمه راه رها می کنند. این افراد بیشتر به آنچه می خواهند انجام دهند فکر کرده و کمتر به آن عمل می کنند. 

موفقیت برای این افراد همانند رویارویی با نیرو های مخالف است. تیپ شخصیتی ۶ اناگرام، اگر خودش را به کسی متعهد سازد، بسیار به او وفادار است. این نوع تیپ، شخصیتی مشکوک و بد بین دارد و همیشه در اطراف خود به دنبال چیزیست که بتوانند با آن نگرانی و بد بینی های خود را توجیه کند. تیپ شخصیتی وفادار در بیشتر مواقع ساز مخالف می زنند و با دلایلی که می آورند موضوع را کم ارزش جلوه می دهند. شک این افراد به گونه ایست که مانند خوره روحشان را می خورد و آسیب های زیادی را به آنها می رساند. افراد با تیپ شخصیتی ۶ انیاگرام به گونه ای هستند که فکر می کنند کسی آنها را تعقیب می کند. 

این افراد وفادار، روحیه تیکی فوق العاده ای دارند و می توانند دوست وفاداری باشند. این تیپ شخصیتی برای رسیدن به اهدافش به گونه ای تلاش می کند که دیگران تصور می کنند به دنبال سود شخصی اش می باشد. 

ویژگی های تیپ شخصیتی ۶ عبارت است از :

  • عدالت طلب 
  • وفادار 
  • مسئولیت‌پذیر 
  • ریزبین 
  • شکاک 
  • منصف 
  • وظیفه شناس 
  • سخت گیر 
  • پر استرس 

این تیپ ها شک و تردیدهای زیادی دارند و همیشه به دنبال امنیت هستند. رفت و آمد محدودی دارند، بیشتر مواقع نیمه خالی و منفی ها را می بینند ، تجسم ذهنی بالایی دارند ، برای همه چیز از قبل برنامه ریزی می کنند. تیپ شخصیتی ۶ توانایی های خودشان را دست کم می گیرند. مادرشان برایشان مهم است. از جنگ و دعوا بیزارند ، سعی می‌کنند که فکر دیگران را بخوانند، آینده نگر هستند و آرزو های بزرگی دارند.

  • شعار درونی آنها این است که: باید در تمام مسائل محتاط بود
  • کشورهایی که افرادی با این تیپ شخصیتی دارند: آلمان و آمریکا
  • شغل هایی مثل بازرسی، کارمند یا مسئول دفتر و یا کارهای اداری مناسب این افراد می باشد، به این دلیل که جزءی نگر و مسئولیت پذیر هستند.

شما می توانید  مقالات اعتماد به نفس چیست  را نیز مطالعه کنید تا با معجزه اعتماد به نفس در زندگی تان آشنا شوید.

دیگر ویژگی های تیپ شخصیتی ۶ انیاگرام

این افراد بسیار ترسو هستند و انکان ندارد که دست به کارهایی مثل خودکشی بزنند. از نگاه تیپ شخصیتی شکاک، همه مجرم اند مگر آنکه کسی غیر از این را به آنها ثابت کند. برای رشد و پیشرفت بهتر است با تیپ شخصیتی ۳ ارتباط بر قرار کنند. این افراد از عصبانیت درونی خودشان و حتی دیگران می ترسند. تیپ شخصیتی ۶ بسیار سوال می پرسند و به دنبال ایراد و اشکال ها می گردند. به صداقت اطرافیانش شک می کند و به آنها اعتماد ندارد. آنها همواره در حال جنگ با خودشان هستند که به دیگران نزدیک شوند و یا از آنها فاصله بگیرند. همین مسئله موجب شده که دانه شک و تردید در دل آنها قرار گیرد.

این افراد خودشان را فدای خانواده و آرمن هایشان می کنند. فردی گوش به زنگ و مراقب کار است. تیپ شخصیتی ۶ اینیاگرام در صحبت های شما همواره به دنبال قصد و نیتتان است. این افراد بسیار باریک بین و خلاق هستند و شخصیت واقعی افراد را دوست دارد نه آن چیزی را که در ذهن خود ساخته است. ارتباطات محدودی دارند چون دیر اعتماد می کنند. به دلیل ترس هایی که در وجودشان است، همه جنبه ها را می سنجند تا امنیت شان حفظ شود.

افرادی که تیپ شخصیتی ۶ اناگرام را دارا هستند، برای رشد و پیشرفت شخصیتشان، بهتر است به سمت فلش ها حرکت کنند. به سمت فلش ۹ (تیپ شخصیتی ۹ انیاگرام) که بتواند خونسرد تر باشد و از استرس و نگرانی هایش کم شود. بیخیال و خونسرد تر با موضوعات برخورد کند و همچنین به سمت فلش ۳ (تیپ شخصیتی ۳ اینیاگرام) که ریسک پذیر باشد و فعال و بدون تردید کارهایش را انجام دهد.

فلش های تیپ شش
بال های تیپ شش

از بال هایش هم می تواند به خوبی استفاده کند، بال ۷ (تیپ شخصیتی ۷اینیاگرام) که شوخ طبع و اجتماعی است و بال ۵ (تیپ شخصیتی ۵اناگرام) که علم و دانش و تحقیق و جستجو باعث می‌شود تا از ترس های او بکاهد.

شما می توانید با شناخت شخصیت اطرافیانتان، طرز رفتار با آنها را بیاموزید و با صحبت هایتان بیشترین تاثیر را بر آنها بگذارید. تیپ شخصیتی ۶ اناگرام، یکی از ۹ تیپ شخصیتی است که با شناخت آن می توان نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کرد. خانم مهدوی نسب برای کاهش نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت تیپ شخصتی وفادار و شکاک ویدئو هایی را تهیه کرده اند که شما با استفاده از آنها می توانید نقاط ضعفتان را بر طرف و نقاط قوتتان را تقویت نمایید.

منبع: https://www.enneagraminstitute.com/type-6

 

3 دیدگاه

  1. زهرا سرخابی گفت:

    جالب بود

  2. مدیر وبسایت گفت:

    Tank you

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *