تیپ شخصیتی صلح طلب

تیپ شخصیتی یک : کمالگرا و مصلح

دقیق ، ریزبین ، منظم ، اصلاح طلب ، جدی در کار ، با مسئولیت ، معنوی نگر و خیرخواه ، کمال گرا و ایده آل طلب ، پر توقع ، متعهد ، کوشا ، فعال ، نتیجه گرا ، با وجدان

اصولاً این افراد کیفیت خیلی برایشان مهم است و احترام گذاشتن، اصطلاحاً بزرگی و کوچکی برایشان مهم است . بیشتر مواقع اتوکشیده و خیلی شیک پوش هستند و به دلیل اینکه خیلی دقیق و جزئی نگر هستند ، کارهایشان را با تعلل انجام میدهند و زمانی ناراحت می شوند که چرا دیگران بی مسئولیت هستند و کارهایشان را دقیق و خوب و درست مثل خودشان انجام نمی دهند ، اکثر مواقع اولویت زندگیشان کارشان است و خیلی متعهد به خانواده و فرزندانشان هستند.

وقتی دریک شغلی در پست کاری قرار می گیرند ، متعهد و مسئولانه و ریزبین و دقیق هستند و شغل های مدیریتی برای این تیپها خیلی عالی است ، این تیپ ها برنامه ریز و بازرس خوبی هستند. اگر بخواهیم ارتباطمان را با آنها حفظ کنیم آیا با آنها صحبت کنیم روبرویشان نمی ایستیم و اگر تقاضایی داریم ، کنارشان می ایستیم یا با زاویه صحبت می کنیم ، اصولا آنها افراد منطقی هستند.

  • شعار درونی آنها : اگر به حرف من گوش کنند موفق می شوند.
  • کشورهایی که اکثریت این تیپ شخصیتی را دارند : آلمان و ژاپن هستند .
  • شغل هایی که مناسب این تیپ شخصیتی هستند : مدیریت ، بازرس ، مسئول دفتر ، حسابداری

جهت رشد این تیپ ها به سمت فلش ۷ می باشد وگاه می بایست برای کامل شدن و پیشرفت کردن به آن سمت حرکت کنند .

گاه از آن جدیت و ایده آل گرایی بیرون بیایند و به سمت شوخ طبعی و خوشگذرانی و ریسک پذیری حرکت کنند و همینطور به سمت تیپ ۴ حرکت کنند که احساساتی باشند و بعد هنرشان را افزایش بدهند.

فلش های تیپ یک

استفاده از بال ها هم مهم می باشد وهر تیپ باید از ویژگی های همسایه خود استفاده کند ، مثلا از تیپ ۲ که خیلی احساساتی و کمتر منطقی هستند و تمرکزشان روی دیگران و کمک رسانی است.

و همینطور از همسایه ی دیگرش که تیپ ۲ است استفاده کند که اجتماعی – فداکار- برونگرا – امدادرسان – هیجانی – دلسوز- پرستار- سنگ صبور همه هستند .

بال های تیپ یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *