تیپ شخصیتی ۹ اناگرام (صلح طلب و میانجی)

تیپ شخصیتی 9 اناگرام

تیپ شخصیتی 9 اناگرام (صلح طلب و میانجی)

تیپ شخصیتی ۹ : صلح طلب و میانجی

تیپ شخصیتی ۹ اناگرام همیشه به دنبال راه میان بُر می باشد ، آرامش و راحتی برایش خیلی مهم است . مهارت بالایی در صحبت کردن دارد و البته قدرت نه گفتن کمی دارد ، دوست دارد همه از او راضی باشند خون گرم واجتماعی است. افرادی که تیپ شخصیتی صلح طلب و میانجی گر دارند، دوستانشان برایشان مُسَکن یا آرامش بخش هستند واصطلاحاً رفاقت برایشان مهم است . بیخیال غم و غُصه است . صبور و بردبار است ، از کارهای سخت پرهیز می‌کند . اجتماعی و معاشرتی است ، اهل به تعویق انداختن کارهایش است ، ناراحتی و عصبانیتش را با لجبازی نشان می دهد و از اطرافیانش خیلی متوقع است .

  • شعار درونی آن ها این است که : هم چیز در آرامش است.
  • کشور هایی که بیشترین افراد تیپ صلح طلب دارند : بحرین و کویت است.
  • شغلهایی که مناسب این تیپ شخصیتی است : کارمندی و کارهایی که بیشتر پشت میزی می باشود، املاک، فروشندگی یا بازاریابی که نیاز به کار عملی نداشته باشد برایشان مناسب است ، حوصله مسئولیت پذیری و دردسر را ندارند.

ویژگی های بارز تیپ شخصیتی ۹

تیپ شخصیتی صلح طلب و میانجی، سنبلی از شیرازی ها هستند؛ چرا که آنان نیز کم و بیش تنبل هستند و کارهایشان را به روز بعد می اندازند. تیپ شخصیتی میانجی، همیشه به دنبال صلح و آرامش می باشد. تیپ شخصیتی ۹ آناگرام به علت تنبلی، کمتر پیش می آید تصمیم گیری کنند. تیپ شخصیتی صلح طلب، بیشتر اوقات خشمشان را انکار می کنند. تیپ ۹ این قابلیت را دارد که بدون اعلام قبلی، ۱۸۰ درجه تغییر کند. شخصیت این افراد، راحت طلب، متواضع، دلگرم کننده، خوش خیال، صبور، بی تفاوت، آرام، خاکی، مسئولیت گریز و آرمان خواه هستند.

برای شناخت بیشتر ۹ تیپ شخصیتی، می توانید مقاله اناگرام چیست را مطالعه کنید. همین الان روی لینک آبی کلیک نمایید. 

نگاه کلی دنیا به تیپ شخصیتی ۹ انیاگرام

دید کلی تیپ شخصیتی صلح طلب به دنیا عبارت است از “دنیا برای سعی و تلاش من ارزشی قائل نمی شود، پس بهتر است من آرامش خود را حفظ کنم”. این افراد معتقد اند که همراه و همگام شدن با بقیه بهتر از بحث و مخالفت با آنان می باشد. تیپ شخصیتی میانجی، ناگهان نظرشان عوض می شود و بقیه را شگفت زده می کنند. این تیپ شخصیتی می تواند تمام جوانب یک موضوع را با هم درک کند. تیپ شخصیتی ۹ ، در تصمیمگیری شان دوگانگی دارند؛ یعنی هم موافق اند و هم مخالف. این افراد همیشه فکر می کنند زمان زیادی داشته و کار هایشان را به فردا می اندازند.

خصوصیات تیپ نُه

افراد صلح طلب و میانجی همراه خوبی هستند ، خاکشیر مزاج هستند ، یعنی با همه ی تیپ های شخصیتی و مدلها سازگارهستند و خودشان را وفق می دهند . اهل تفریح هستند ، با همه رفیق می شود ، در اختلافات کوتاه می آیند ، روابط عاطفی شان عالی است چون از دعوا و تنش بیزارهستند و صلح و آشتی برقرار می کنند ، همیشه نیاز به تشویق دارند. این تیپ افراد نیاز های دیگران را بهتر از خودشان می شناسند و اطرافیان به دلیل مشورت های خوبی که می دهند، آنان را می شناسند. تیپ شخصیتی ۹ ، میانجی درجه یک و مذاکره کننده ای خِبره است.

نمودار تیپ شخصیتی صلح طلب و میانجی

برای رشد و پیشرفت ، این تیپ شخصیتی باید به سمت فلش ۳ (تیپ شخصیتی ۳ انیاگرام) برود که اکتیو و فعال تر شود و به سمت فلش ۶ (تیپ شخصیتی ۶ اینیاگرام) که کمی استرس و اضطراب به خودش دهد که ریسک پذیر شود وحرکت کند .

 

تیپ شخصیتی صلح طلب و میانجی
صلح طلب

تیپ شخصیتی ۹ از بال هایش هم می‌تواند به خوبی استفاده کند ، بال ۱ (تیپ شخصیتی ۱ اناگرام) که مدیریت و فعالیت است و متعهد و کوشا و همینطوراز بال ۸ (تیپ شخصیتی ۸ اناگرام) که بتواند برنامه داشته باشد و به صورت عملی ایده ها و کارهایش را به اجرا درآورد .

سخن پایانی

ما در مقاله آناگرام چیست ، تمام خصوصیات شخصیتی تیپ ۹ را بررسی کردیم. شما عزیزان می توانید برای شناخت بیشتر شخصیت والدین، همسر و دوستانتان در دوره های اناگرام خانم مهدوی نسب شرکت کرده و تحول شگرفی را در زندگی خود ایجاد کنید. 

منبع: https://en.wikipedia.org/wiki/Big_Five_personality_traits

2 دیدگاه

  1. mobin گفت:

    چقدر جالب من نمیدونستم هر کسی یک تیپ شخصیتی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *