جملات تاکیدی مثبت چه هستند و چه تاثیری دارند؟

تا به حال اسمی از «قانون جذب» به گوشتان خورده است؟ احتمالا جوابتان مثبت است، زیرا که چند سال پیش، این قانون جذب حسابی بر سر زبان‌ها افتاده بود و افراد بسیاری به دنبال آن بودند تا آن را آموخته، بر آن تسلط پیدا کرده و زندگی خود را تغییر دهند. از قضا، عده‌ی بسیاری نیز با استفاده از همین قانون جذب، توانستند زندگی خود را زیر و رو کرده، به هر آنچه که همیشه آرزویش را داشتند، دست پیدا کنند.

بخش بسیار مهم و البته وسیعی از همین قانون جذب، «جملات تاکیدی» هستند؛ به عبارت دیگر، می‌توان اینطور گفت که این جملات و عبارت‌های تاکیدی، پایه و اساس و ابزار قانون جذب به حساب می‌آیند. ما در این گفتار کوتاه، قصد داریم تا درباره چیستی و نیستی همین عبارات تاکیدی برای شما صحبت کنیم، و البته نمونه‌هایی از آن را نیز برای شما، ذکر نماییم. در نهایت نیز از ارتباط آن با بیزنس کوچینگ خواهیم گفت. با ما همراه باشید…

قانون جذب چیست؟

قبل از اینکه به سراغ بررسی جملات تاکیدی مثبت برویم، بهتر است نگاهی به این موضوع داشته باشیم که اصلا قانون جذب چیست؟ آیا این قانون برگرفته از علم است؟ یا ماورای آن است؟ آیا اصلا این قانون حقیقت دارد یا صرفا باور کاذب است و تخیلی بیش نیست؟

قانون جذب، یک قانون ثابت در جهان است؛ درست مثل جاذبه زمین، یا قانون عمل و عکس‌العمل، قانون جذب نیز همیشه و در هر زمان برقرار است و نمی‌توان آن را انکار نمود. ساده‌ترین توصیف برای قانون جذب (law of the attraction) را می‌توان اینطور بیان نمود:

به هر چیزی که فکر کند، به هر چیزی که بیندیشید، چه خوب باشد چه بد، چه مثبت باشد و چه منفی، درست همان را نیز به خود جذب خواهید کرد.

مصداق این قانون را حتی در اشعار فارسی نیز می‌توان پیدا کرد و شاید بتوان گفت که این قانون، آنقدرها هم ناشناخته نیست، صرفا در سالیان اخیر، تعریفی مدرن برای آن ارائه شده است. حتی اگر اندکی دقت کنید، متوجه خواهید شد که بارها و بارها، به صورت ناخودآگاه از این قانون در زندگی خود استفاده کرده‌اید و تاثیر آن را نیز به چشم دیده‌اید.

بر طبق این قانون، ما به هر چیزی که فکر کنیم، دقیقا همان را نیز جذب خواهیم کرد؛ اگر به عشق و محبت فکر کنیم، همان را جذب خواهیم کرد. اگر به پول ثروت فکر کنیم نیز همان به سمت ما خواهد آمد. حتی اگر به دنبال خوشبختی و آرامش هم باشیم، با فکر کردن به آن، می‌توانیم جذبش کنیم.

حال نقش عبارت های تاکیدی در این قانون چیست و چگونه باید از این جملات و عبارات، برای رسیدن به خواسته‌هایمان استفاده کنیم؟ بخش بعدی، پاسخ به این سوال است…

رابطه قانون جذب و جملات تاکیدی

قانون جذب

همانطور که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم، در قانون جذب، افکار ما نقشی حیاتی دارند. افکار و احساسات ما، خمیرمایه قانون جذب به حساب می‌آیند و هر چیزی که در این میان بتواند بر افکار ما تاثیر بگذارد، آن‌ها را بهبود بخشیده به سمت اندیشه‌ها و احساسات مثبت سوق دهد، ابزار این قانون به حساب می‌آید.

حال در این میان، چه چیزی بیشتر از همه می‌تواند بر افکار و احساسات ما تاثیر بگذارد؟ جواب چیزی نیست به جز کلمات و جملات! در رابطه با قدرت کلمات و جملات، اگر بخواهید می‌توانیم تا فردا صبح بحث کنیم و هزاران هزار مقاله و رساله برایش ارائه دهیم. هیچکس بر اینکه چقدر کلمات می‌‍‌توانند قدرتمند باشند، شکی ندارد. جملات تاکیدی مثبت نیز در این میان، مصداق بارز همین ادعا هستند.

با استفاده از جملات و عبارات تاکیدی، ما کلمات قدرتمند را بر زبان می‌آوریم و به واسطه آن‌ها، انرژی‌ها، افکار و احساسات مثبت را به سمت خود، جذب می‌کنیم. استفاده از این جملات تاکیدی، بر زبان آوردن آن‌ها و یا حتی نوشتن آن‌ها، باعث می‌شود که ما در مدار خواسته خود قرار بگیریم و در نهایت، به اهداف و تمایلات خود، دست پیدا کنیم.

البته باید توجه داشته باشید که در قانون جذب، صرفا به کار بردن جملات تاکیدی مثبت کافی نیست و باید روش صحیح استفاده از آن‌ها را نیز به خوبی آموخته باشید. به این منظور، بخش بعدی را با دقت مطالعه کنید…

روش استفاده از جملات تاکیدی مثبت

برای اینکه نهایت استفاده را از جملات تاکیدی مثبت ببریم و تاثیرگذاری آن‌ها تا حداکثر میزان ممکنه افزایش دهیم، لازم است که اصول استفاده صحیح از آن‌ها را بدانیم و از همان اصول، تبعیت کنیم. این اصول، در چند نکته و تکنیک کوتاه، خلاصه شده‌اند.

روش صحیح استفاده از جملات تاکیدی مثبت، به شرح زیر است:

۱- استفاده از افعال مناسب

متخصصان قانون جذب، توصیه می‌کنند که برای استفاده از جملات و عبارت های تاکیدی، باید آن‌ها را طوری به کار ببریم که متناسب با موقعیت و اتفاقات زمان وقوع باشند.

۲- استفاده از جملات شخصی

جملات تاکیدی مثبت برای هر شخص متفاوت است، نمی‌توان چند جمله را از جایی کپی کرده و مدام از همان‌ها استفاده کرد. برای تاثیرگذاری بیشتری این جملات، باید آن‌ها را به سبک خودمان شخص‌سازی کنیم. به علاوه، باید توجه کنیم که اصل جمله را نباید تغییری دهیم.

۳- هر چه ساده‌تر، بهتر

توصیه می‌شود که جملات تاکیدی مثبت، تا جای ممکن، ساده، کوتاه و گیرا باشند. در این صورت، درک جملات برای ذهن آسان‌تر و تاثیرگذاری آن نیز به مراتب، بیشتر خواهد بود.

۴- استفاده در شرایط مناسب

برای اینکه حداکثر نتیجه را از جملات تاکیدی مثبت به دست بیاوریم، بهتر است که آن‌ها را در شرایط آرام انجام دهیم. بهتر است که به هنگام به کار بردن این جملات، آرامش داشته باشیم؛ به طور مثال، بعد از مدیتیشن یا مراقبه، بهترین زمان برای این کار است.

چند نمونه از جملات تاکیدی 

حال برای اینکه بیشتر با عبارت های تاکیدی آشنا شوید، ما چند مثال بسیار پرکاربرد برای شما ذکر خواهیم کرد. شما می‌توانید با تغییر این جملات و شخصی‌سازی آن‌ها، بعد از مدتی شاهد نتایج شگفت‌انگیزشان باشید:جملات

جملات تاکیدی مثبت

  • من فوق‌العاده پرانرژی هستم و هر روز پرانرژی‌تر خواهم شد.
  • هر روز صبح فرصتی دوباره برای شروعی قدرتمند است.
  • هر روز یک عادت جدید می‌سازم، این قدرت من است.
  • امروز عادت‌های کهنه را کنار می‌گذارم تا عادت‌های بهتر جایگزین آن شود.
  • هر روز بهتر از دیروزم خواهم بود.
جملات تاکیدی مثبت

جملات تاکیدی ثروت

  • هرچه بیشتر تلاش می‌کنم، بیشتر هم ثروتمند خواهم شد.
  • من لایق بی‌نهایت ثروت هستم.
  • من، ذهنی میلیاردر دارم.
  • همانند آهن‌ربا پول را به سمت خودم خواهم کشید.
  • من شاهکار خلقت خداوند هستم ، پس لیاقت ثروت را دارم.

جملات تاکیدی موفقیت

  • با هر بار شکست، یک قدم به پیروزی نزدیکتر می‌شوم.
  • برای من، موفقیت من بدون وقفه حاصل خواهد شد.
  • من توانایی انجام هر کاری را دارم.
  • آهسته و پیوسته کارهای خود را ادامه میدهم تا موفقیتی دائمی کسب نمایم.
  • من به موفقیت خود، اطمینان کامل دارم.

جملات تاکیدی و کتاب نیروی حال

شاید در نظر اول کمی بی‌ربط به نظر برسد، اما حقیقت آن است که این کتاب، چندان هم بی‌ارتباط به موضوع بحث امروز ما نیست. اگر کتاب نیروی حال از لاکهارت توله را مطالعه کرده باشید، ارتباط  قانون جذب، استفاده از جملات تاکیدی مثبت و محتوای این کتاب را، بهتر درک خواهید کرد.

اگر بخواهیم خلاصه کتاب نیروی حال را بیان کنیم، باید اینطور بگوییم که این کتاب، از صفحه اول تا آخر، درباره زندگی کردن در زمان حال با شما سخن می‌گوید. لاکهارت توله در این کتاب به ما یاد می‌دهد که چگونه با استفاده از به کارگیری تکنیک‌های مختلف، می‌توانیم از زندگی در زمان حال، کمال لذت را ببریم و غم گذشته و نگرانی آینده را فراموش کنیم.

از جمله تمریناتی که (البته به صورت غیرمستقیم) در این کتاب، برای زندگی در زمان حال ذکر شده است، ذهن‌آگاهی و استفاده از جملات و عبارت های تاکیدی است. به کمک همین عبارت‌ها، نه تنها می‌توانیم برای خودمان آرامش به ارمغان بیاوریم، بلکه می‌توانیم از زندگی در زمان حال نیز نهایت لذت را ببریم.

پای بیزنس کوچینگ به میان می‌آید…

در مقدمه، اندک اشاره‌ای به ارتباط بیزینس کوچینگ و عبارت تاکیدی مثبت داشتیم، اما این ارتباط چگونه و از چه جنسی است؟

ابتدا باید بدانیم که بیزینس کوچینگ چیست؟ در جواب می‌توان گفت که این فرایند، فرایندی است که در آن، مدیران و کارآفرینان، از افرادی متخصص کمک گرفته و کسب و کار خود را ارتقا می‌بخشند. نه تنها کسب و کار، بلکه همین افراد، می‌توانند مهارت‌های مدیریت و رهبری را نیز در مدیران، رشد و پرورش دهند. حال استفاده از همین عبارت‌ها و جملات تاکیدی مثبت، می‌تواند نقش مهمی در موفقیت این مدیران، داشته باشد.

گفتنی است که آن شخص متخصص، بیزنس کوچ نام دارد. در ایران میز می‌توان افراد زیادی را معرفی کرد که در این زمینه، مهارت و تجربه فراوان دارند. «افشین فاتح» یکی از همین افراد است و به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین و بهترین بیزینس کوچ ‌های ایران است که می‌تواند مهارت‌های فردی  شما را به عنوان مدیر، چندین پله ارتقا ببخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *